مخفيگاه كلاهبردار را شناسايي كنيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مخفيگاه كلاهبردار را شناسايي كنيد
نوشته شده در پنج شنبه 7 بهمن 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
پليس از شهروندان خواست تا مخفيگاه كلاهبردار هزار چهره را شناسايي كرده و اطلاع دهند.

به گزارش فارس،‌ عصر 3 خرداد امسال با طرح شكايتي از سوي دفتر حقوقي يكي از بانك‌هاي خصوصي به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده‌اي با موضوع دريافت تسهيلات بانكي با استفاده از اسناد مجعول تشكيل و پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيقات خود متوجه شدند جاعل يا جاعلان با استفاده از اسناد مالكيت چندين ميليون تومان وام از يكي از شعبات بانكي دريافت كرده و پس از دريافت تسهيلات بانكي هيچ اقدامي نسبت به انجام تعهدات بانكي خود نكرده‌اند.

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان با شناسايي محل سكونت افرادي كه اسناد ملكي مجعول با مشخصات آنها تنظيم شده بود و انجام تحقيقات از آنها اطمينان پيدا كردند از اين افراد هيچ‌گونه حساب و يا فعاليت بانكي در هيچ يك از شعبات بانكي نداشته‌اند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه افراد جاعل با استفاده از هويت افراد غير و تهيه اسناد هويتي مجعول اقدام به اخذ تسهيلات بانكي كرده‌اند؛ با تحقيقات انجام شده در اين پرونده مشخص شد فردي به نام مسعود، مدتي پس از پرداخت تسهيلات بانكي با مراجعه به يكي از شعبات بانك خصوصي اقدام به وصول يك فقره چك به مبلغ 100 ميليون تومان كرده است.

با شناسايي مسعود و انجام تحقيقات، وي به كارآگاهان اداره سيزدهم گفت: اين چك را از فردي به نام حميدرضا دريافت كرده است.

كارآگاهان اداره سيزدهم با بهره‌گيري از چهره‌نگاري انجام شده از طريق مسعود و بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌ دار پليس، موفق به شناسايي حميدرضا به عنوان دريافت كننده تسهيلات بانكي و ارائه دهنده چك صد ميليون توماني به مسعود شدند.

برابر سوابق موجود متهم حميدرضا از مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي است كه پيش از اين از سوي كارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري دستگير و روانه زندان شده است.

با شناسايي هويت متهم تحت تعقيب، كارآگاهان با شناسايي مخفيگاه متهم در جنوب تهران و انجام تحقيقات پليسي مشخص شد كه حميدرضا پس از دريافت تسهيلات بانكي اقدام به جابجايي مخفيگاه خود كرده و هيچگونه اطلاعات جديدي از وي در اختيار نيست.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به اين كه در آذر ماه يك بار موضوع جعل و كلاهبرداري حميد رضا جهت شناسايي و اعلام مخفيگاه متهم و دعوت از مالباختگان در رسانه‌ها منتشر شد، تعدادي از مالباختگان به اداره 13 مراجعه كرده و معلوم شد اين فرد موارد اتهامي بسيار ديگري نيز داشته از جمله دريافت دسته چك‌هاي متعدد از بانك‌هاي مختلف، انجام كلاهبرداري از شهروندان با ارائه چك‌هاي بلامحل جعل عنوان افراد غير به نام خود و دريافت وام از اين طريق، اجاره ملك به عنوان مشاور املاك، اجاره افراد غير به شهروندان با سند سازي، دريافت وجه نقد از افراد و ارائه حواله جعلي مصالح ساختماني و غيره.

همچنين مشخص شد اين متهم هربار و در محل و مخفيگاه جديدش كه شرايط را براي كلاهبرداري‌ها فراهم مي‌كرده با چهره جديد ظاهر شده است كه پس از انتشار تصوير بدون پوشش متهم در جرايد ، آخرين چهره وي نيز به دست آمده است.

سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي تهران بزرگ ‌، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به متواري بودن و احتمال ارتكاب ديگر جرايم از سوي متهم تعقيب، دستور قضائي انتشار بدون پوشش 2 تصوير موجود از متهم صادر شده است.

وي افزود: از همه شهرونداني كه اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل‌هاي تردد متهم در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055434 يا 51055127 در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد همچنين از كليه مالباختگان احتمالي كه نسبت به شناسايي متهم اقدام كرده و از وي شكايتي دارند درخواست مي‌شود تا جهت طرح يا پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: